tag:blogger.com,1999:blog-24409080245823806512024-03-06T03:55:35.051+01:00Campus ExtensCampus Extenshttp://www.blogger.com/profile/00964044408255292599noreply@blogger.comBlogger26125tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-14268901889072831132012-09-14T09:27:00.001+02:002012-09-14T09:29:33.868+02:00Ens hem traslladatTot i que aquest bloc continua actiu, a partir d'ara ens podeu trobar en aquesta nova adreça: <blocs.uib.cat/campusextens>.
Campus Extenshttp://www.blogger.com/profile/00964044408255292599noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-40784255038482906962011-11-04T14:11:00.012+01:002011-11-08T09:27:06.597+01:00APRENDIZAJE COLABORATIVO EN DERECHO CIVIL
La experiencia que se expone a continuación se basa en un sistema de aprendizaje colaborativo utilizando las nuevas estrategias de comunicación en entornos interactivos a partir de las herramientas brindadas por la plataforma educativa Moodle.
En el grado de Derecho contamos con un elevado número de alumnos en el aula, lo cual, en principio, dificulta el aprendizaje grupal, en el que pesa la Cristina Gil Membradohttp://www.blogger.com/profile/09620439570503076566noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-63045364482784791842011-10-28T13:49:00.004+02:002011-11-04T12:11:23.995+01:00Diseño de un curso a partir de principios básicos
Según los estudios de docencia, es incontestable que:
El aprendizaje activo y continuado es profundo y permanente
El trabajo en equipo mejora el aprendizaje y la retención
Tener control sobre su propio aprendizaje mejora la motivación
Los alumnos aprenden de muy diferentes maneras, y hay que articular la docencia en torno a diferentes tipos de aprendizaje
Partiendo de estos (y otros) Joe Mirohttp://www.blogger.com/profile/17009171773968520833noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-43871297298749729012011-10-24T09:49:00.000+02:002011-11-04T09:54:31.173+01:00Experimentació virtual per a l'aprenentatge conceptual (1era part)
De l’e-experimentació a l’aprenentatge conceptual: la implementació del Laboratori Virtual de Psicologia Bàsica (LVPB) a Campus Extens (I)
El projecte del Laboratori Virtual de Psicologia Bàsica (LVPB) té el seu origen l’any 2005, quan, sota l’impuls del Dr. Alejandro Maiche (aleshores a la UAB), sorgiren les primeres idees i discussions sobre la possibilitat d’engegar algun tipus de Tuspahttp://www.blogger.com/profile/15109779754953835822noreply@blogger.com0Illes Balears, Espanya39.6952629 3.017571200000020338.968209400000006 1.4475732000000203 40.4223164 4.58756920000002tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-23394903792943602782011-10-21T12:10:00.000+02:002011-11-04T09:17:31.140+01:00Qüestionaris Moodle dins assignatures de Química de mòduls bàsics de diferents graus a la UIB
Investigador principal: Manuel Miró Lladó, Professor Titular Química Analítica.
La recerca realitzada en aquest projecte finançat per la UIB en la convocatòria 2010-2011 de projectes d’innovació docent es centrà en l’aprenentatge mixt com a tendència educativa emergent segons les noves directrius de l’espai europeu d’educació superior on es combinen tecnologies asincròniques amb classes mmirolladohttp://www.blogger.com/profile/16600342886560855456noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-63173449024936990852011-09-21T12:57:00.000+02:002011-11-04T09:43:55.384+01:00Blogs i educació superior
Gairebé al final del passat curs intentarem crear dos blocs per a dues assignatures de diferent nivell formatiu. Una es realitzava en l'últim curs de carrera de l'antic pla d'estudis, concretament Història Moderna d'Amèrica. L'altra (La Idea d’Europa a través de la Història) a primer de grau. Per tant, ambdues en pols oposats dins de l'escala del sistema educatiu superior. Per això mateix Antoni Picazo Muntanerhttp://www.blogger.com/profile/00574314915964429292noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-55565171719100322932011-09-09T12:38:00.000+02:002011-09-21T13:40:44.672+02:00Aprendiendo Estrategia Corporativa de forma interactiva.
Turestrat. Juego de estrategia y negociación interactivas aplicado a la industria del turismo.
Rebeca Méndez-Durón, Lluís Bru, Francila Orfila Sintes, Antoni Serra Serra.
Departamento de Economía de la Empresa.
Contacto: Rebeca Méndez-Durón
La docencia en organización y estrategia se ve afectada por las demandas del EEES respecto a la evaluación Rebeca Mendez Duronhttp://www.blogger.com/profile/16381134756290466244noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-15171689607821979162010-11-22T13:18:00.002+01:002011-09-05T10:02:51.957+02:00Noves Interfícies d'usuari en les TIC per a la docència
El Sistema d'Interacció Natural amb l’ordinador desenvolupat a la UIB es revela com una eina de rehabilitació per a persones que tenen profundament limitades les seves possibilitats de moviment http://dmi.uib.es/~ugiv/sina/
El objetivo de esta entrada es presentar a la comunidad universitaria el proyecto SINA, que permite a personas con discapacidad motorica severa poder acceder al Pakushttp://www.blogger.com/profile/01836617325033099223noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-15407773875079281662010-11-11T10:05:00.006+01:002011-09-05T09:58:05.413+02:00Adaptació del sistema de videoconferència per a un alumne amb baixa visió
José Luis Ortego
Un dels objectius de l’Oficina Universitària de Suport a Persones amb Necessitats Especials és millorar l’accés de l’alumnat als continguts acadèmics, tant teòrics com pràctics, de la forma més autònoma i ràpida possible. Només així es pot facilitar la seva participació al desenvolupament de les assignatures i aconseguir que pugui assolir els objectius i competències de cada Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-28555529465874097372010-11-10T12:45:00.004+01:002010-11-10T13:10:41.012+01:00Possibilitats de les TIC a l’ensenyament de les assignatures de ciències<!--[if gte mso 9]> Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 <![endif]--><!--[if gte mso 9]> <![endif]--><!--[if gte mso 10]>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0pt Campus Extenshttp://www.blogger.com/profile/00964044408255292599noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-50357563163031712762010-11-09T21:28:00.015+01:002010-11-10T23:47:38.077+01:00Les eines de la Web 2.0 per aprendre a la UniversitatLa integració del treball amb la Web 2.0 a les assignatures dels estudis de Grau d’Educació està àmpliament justificada per la difusió que han tengut en l’educació en general i per la seva presència en els nivells d’Educació Infantil i Primària on exerciran la seva professió els futurs estudiants de Grau de la Universitat. L’audiència activa i la col•laboració per a la creació de continguts que Gemma Tur Ferrerhttp://www.blogger.com/profile/10027521780088432892noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-87050252661420856252010-11-09T18:56:00.036+01:002010-11-10T15:09:18.283+01:00Uniendo la enseñanza presencial y la enseñanza mediante Campus Extens
Nuestra experiencia surge de dos asignaturas de formación básica de los grados de Bioquímica y Biología.
Estas asignaturas son Matemáticas I y Matemáticas II. En ellas los estudiantes tienen que adquirir, entre otras, las competencias básicas de matemáticas, estadística y de informática .
Para conseguir este objetivo combinamos o mejor unimos la enseñanza presencial con las herramientas que Ricardo Alberichhttp://www.blogger.com/profile/08832422649452069565noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-68822264707129476452010-11-09T13:51:00.008+01:002010-11-10T12:52:25.768+01:00Cercant una major interacció amb els alumnes: el professor blogger
En segundo de Grado de Derecho, los profesores del Departamento de Derecho Privado, y más concretamente los vinculados al Área de Derecho Mercantil, impartimos la asignatura 20408 Introducción al Derecho Empresarial. Resulta claro que, tras un primer curso de Grado eminentemente introductorio, en segundo se incorporan diversas ramas del Derecho que son absolutamente novedosas para los alumnos. JOSE LUIShttp://www.blogger.com/profile/09170003243570686270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-75979602372540718982010-11-09T11:09:00.010+01:002010-11-10T13:07:37.576+01:00Aprendre ensenyantAprendemos…el 10%… de lo que leemos
el 20%… de lo que oímos
el 30%… de lo que vemos
el 50%… de lo que vemos y oímos
el 70%… de lo que discutimos con otros
el 80%… de lo que experimentamos personalmente
el 95%… de lo que enseñamos a otros.William Glasser
L'assignatura 2325 - Tecnologies de la Informació, optativa dels estudis d'Enginyeria Informàtica (pla antic) es basa en part, en la preparació iAdelaidahttp://www.blogger.com/profile/05738470255653218786noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-90515499682818232692010-11-05T11:48:00.016+01:002012-06-15T13:14:56.575+02:00Oferir eines als alumnes per facilitar-los el treball en grup en línia
L'assignatura 5215 Introducció a la Informàtica és una optativa del pla antic que s’ofereix a totes les especialitats dels Estudis de Mestre. Com a part de l'avaluació, els alumnes han de fer diversos treballs en grup. Aquests estudiants disposen de poc temps per reunir-se físicament, ja que durant dos mesos del quadrimestre han de realitzar el practicum fora de la UIB; de manera que aquesta Campus Extenshttp://www.blogger.com/profile/00964044408255292599noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-76720528414515915872010-11-04T10:56:00.006+01:002010-11-10T13:07:01.738+01:00Aprendre a aprendre amb Campus ExtensL’assignatura que impartim presenta dues problemàtiques. La primera és que la docència està dividida en 5 grups que feim 4 professors. La segona és que a l’aula tenim alumnes de 5 estudis diferents.
Charlemagne et son fils, Louis le Pieux. Grandes Chroniques de France, France, Paris (BnF Français 73, fol. 128v). Wiki media Commons
En un principi vàrem pensar en un disseny que fos una Campus Extenshttp://www.blogger.com/profile/00964044408255292599noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-29035595251188302222010-11-03T12:48:00.001+01:002010-11-03T12:56:24.635+01:00Recursos Didàctics a la web de Campus ExtensA la pàgina web de Campus Extens hem afegit un nou apartat anomenat Recursos Didàctics. Es tracta d’un web de recursos i de pàgines que hem pensat que poden ser del vostre interès com eines didàctiques.
A part, us oferim també documentació sobre com millorar les nostres cerques a Internet, que recull algunes estratègies a tenir en compte a l’hora d’iniciar una cerca.
Vegeu a continuació una Campus Extenshttp://www.blogger.com/profile/00964044408255292599noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-18324613525916146092010-11-03T10:17:00.009+01:002011-09-05T12:13:35.379+02:00Elaboració i experimentació de material multimèdia per a l'avaluació de competències en les pràctiques d'ecologia.
Guillem Ramon, Elena Baraza, Daniel Ramon
L'experiència presentada correspon a un projecte d'innovació docent subvencionat per l’ICE i el Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica de la Universitat de les Illes Balears durant l’any acadèmic 2008-2009, en què es procedí a la preparació del material que fou experimentat amb l’alumnat matriculat l’any acadèmic 2009-2010.
Aquest projecte anava adreçat deElena Barazahttp://www.blogger.com/profile/17317151494751759387noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-34028475970645850092010-10-29T20:11:00.008+02:002010-11-10T13:06:04.771+01:00Els itineraris d'aprenentatge basats en mapes conceptuals com organitzadors dels continguts de l’assignaturaAquesta experiència és una part d’un projecte d’innovació docent que vàrem dur a terme el curs 2009-2010 amb els alumnes de 3r dels estudis de Pedagogia. Es tractava de la creació i validació d’un itinerari d’aprenentatge, basat en mapes conceptuals per a l’estudi d’un mòdul concret de l’assignatura de Tecnologia Educativa, concretament el de disseny i producció de materials multimèdia Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-45474942994541663682010-07-30T10:40:00.028+02:002010-11-10T13:05:37.383+01:00El vídeo com recurs per afavorir un clima de treball positiuFent servir la videopresentació, als meus cursos a Campus Extens, pretenc mostrar-me més propera a l'alumnat i poder explicar amb major claredat els objectius, els continguts, l'avaluació i altres característiques de l'assignatura (millor del que de vegades permet un text). És també una manera que em posin cara, veu, com una forma de fer-m'hi més present.Pens que amb la videopresentació Campus Extenshttp://www.blogger.com/profile/00964044408255292599noreply@blogger.com1UIB - UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS, Carretera VALLDEMOSSA, KM 7,500, 07010 PALMA (MALLORCA), España39.6353004 2.650793839.6187754 2.6216113 39.6518254 2.6799763000000003tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-23039906278528047832010-07-29T11:26:00.014+02:002010-11-10T13:05:18.899+01:00Webquesta com estratègia metodològica d'aprenentatge actiu en entorns virtuals de l'educació superiorPer dur a terme la experiència amb Webquesta dins un curs de Campus Extens, i desenvolupar l'activitat, els alumnes s'organitzen en petits grups, cadascun dels quals té un o diversos apartats del projecte en el qual treballen en comú. Cada grup coneix, i té a la seva disposició, els materials (bibliogràfics) necessaris per treballar el punt que els ha correspost. Com que el treball és Campus Extenshttp://www.blogger.com/profile/00964044408255292599noreply@blogger.com0UIB - UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS, Carretera VALLDEMOSSA, KM 7,500, 07010 PALMA (MALLORCA), España39.6353004 2.650793839.6187754 2.6216113 39.6518254 2.6799763000000003tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-62825252291834810312010-07-09T09:48:00.035+02:002010-11-10T13:04:47.029+01:00Ús de vídeo per a l'explicació de continguts
La utilització del vídeo per a l'explicació de continguts apropa la figura del professor i converteix l'aprenentatge en quelcom de més personal. En el cas de matèries en les quals es treballa la pronunciació, permet visualitzar la posició bucal per afavorir la correcta articulació.En una metodologia d'ensenyament semipresencial és una bona estratègia perquè l'alumne pugui tenir aquesta Campus Extenshttp://www.blogger.com/profile/00964044408255292599noreply@blogger.com0UIB - UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS, Carretera VALLDEMOSSA, KM 7,500, 07010 PALMA (MALLORCA), España39.6353004 2.650793839.6187754 2.6216113 39.6518254 2.6799763000000003tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-15031596767029843522010-07-09T09:20:00.002+02:002010-11-10T13:04:18.388+01:00Adaptació d'obres literàries a altres mitjans
Alguns anys de treballar literatura amb els estudiants de mestre de la Universitat de les Illes Balears m'han fet veure la necessitat d'implicar cada estudiant i tot el grup en la feina.La manera de treballar l'assignatura, que potencia el treball autònom de l'estudiant (cal tenir en compte que a les dotze hores de treball presencial n'hi corresponen una trentena de treball autònom), Campus Extenshttp://www.blogger.com/profile/00964044408255292599noreply@blogger.com0UIB - UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS, Carretera VALLDEMOSSA, KM 7,500, 07010 PALMA (MALLORCA), España39.6353004 2.650793839.6187754 2.6216113 39.6518254 2.6799763000000003tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-53455375763344629732010-07-09T09:16:00.010+02:002010-11-10T13:04:00.790+01:00Utilització del calendari per afavorir el treball autònom de l'alumneDurant els darrers cursos l’assignatura Teories i Institucions Contemporànies de l'Educació dels Estudis d'Educació Social (pla antic) podia cursar-se sota dues modalitats: presencial i a distància. L'ús del calendari segons la modalitat variava: a) el calendari en la modalitat presencial retia compte dels temes i de les activitats treballades al llarg del curs, setmana per setmana, i n'informavaCampus Extenshttp://www.blogger.com/profile/00964044408255292599noreply@blogger.com0UIB - UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS, Carretera VALLDEMOSSA, KM 7,500, 07010 PALMA (MALLORCA), España39.6353004 2.650793839.6187754 2.6216113 39.6518254 2.6799763000000003tag:blogger.com,1999:blog-2440908024582380651.post-50867678376147930692010-07-08T22:49:00.006+02:002010-10-20T09:50:08.428+02:00Àlbum de fotografies de pràctiques simuladesCampus Extens ha posat a la nostra disposició eines metodològiques que complementen el procés d'ensenyament-aprenentatge circumscrit inicialment a l'aula o a les tutories. A més, ha generat un major intercanvi amb els estudiants. Utilitzam aquest àlbum de fotografies com un recurs complementari a l'adquisició de continguts i competències clíniques bàsiques. Recomanaríem aquest recurs per a Campus Extenshttp://www.blogger.com/profile/00964044408255292599noreply@blogger.com0UIB - UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS, Carretera VALLDEMOSSA, KM 7,500, 07010 PALMA (MALLORCA), España39.6353004 2.650793839.6187754 2.6216113 39.6518254 2.6799763000000003